#58 Filmiki









Do prawie każdej sesji dołączam filmik backstage, czasami pojawiają się jakieś inne tematyczne filmiki na moim kanale, ale jak one w ogóle powstają?

W tym poście pokażę Wam bardzo łatwy w użyciu i darmowy program, służący do robienia filmów. Movie Maker. Już w szkole podstawowej na lekcjach informatyki nauczyłam się obsługiwać ten program, choć w starszej wersji.

Oczywiście chciałabym zakupić jakiś zaawansowany program, ale niestety wszystko kosztuje, więc na razie korzystam z tego, co mam.

MOVIE MAKER DO POBRANIA

Żeby zrobić jakiś dłuższy film, musicie mieć wcześniejsze nagrania. :D Ja zaprezentuję Wam co robiłam i jak robiłam w przypadku ostatniego filmiku MŁODY FOTOGRAF - KREDKI.

Do nagrania użyłam kamery Canon Legria HF R606:












Następnie otwieram Movie Maker i dodaję tam wszystkie nagrane wcześniej filmiki:












Jeśli macie sporo filmików, które są dłuższe, to będziecie musieli troszkę poczekać, ponieważ w tym momencie wszystkie pliki będą się ładować.Zwykle trwa to kilka minut. W tym czasie nie musicie patrzeć się i oczekiwać. Wystarczy zminimalizować okno i zająć się czymś innym.
Oczywiście możecie dodać tytuł filmu na początku, podpisy w trakcie trwania czy napisy końcowe. Ja raczej dodaję zdjęcie z gotowym już tytułem.




Kiedy mam już załadowane filmiki, odtwarzam każdy z nich, ucinam i przestawiam kolejność. 





To najdłuższy proces. Żeby skrócić jakiś plik wystarczy kliknąć prawą stroną myszki. Możemy przyciąć zarówno początek jak i koniec. Świetną funkcją jest przyspieszanie i zwalnianie filmiku.






Przechodzimy do dodatkowym funkcji, więc patrzcie uważnie. Skupiamy się na górnym pasku:





To, o czym już wspomniałam, czyli zwalnianie, przyspieszanie i wiele innych znajduję się w rubryce EDYCJA. Powinniście poklikać wszystkie funkcje i sprawdzić do czego służą. Najlepiej jest poznawać coś za pomocą doświadczenia. ;)












Na koniec zostawiłam szczególne ustawienia, które zajmują się muzyką. Po załadowaniu wszystkich filmików, poskracaniu ich oraz ustawieniu w odpowiedniej kolejności, możemy dodać muzykę, które dopełni nasz film.






W moim przypadku jest to piosenka "Gold Dust" od Johan Newmana, którego ubóstwiam! <3

Jeśli Wasz film jest dłuższy niż jedna piosenka, bez problemu możecie dodać następną. Równie dobrze możecie skracać piosenki i umieścić ich kilkanaście w jednym filmie.





Kiedy wszystko już macie gotowe i wydaję się, że jest cudownie, musicie zapisać plik. Ja zawsze najpierw zapisuję projekt, ponieważ w każdej chwili będę mogła wejść, dodać kilka poprawek i zapisać ponownie. Jeśli zapiszecie sam film, nie macie już możliwości jakiejkolwiek zmiany.

Warto zapisywać projekt, a później film. ;)







Pokazuję Wam zapisy filmu, które ja stosuję. :)






Chwila oczekiwania..







Teraz tylko odnajdujemy film na dysku i miłego oglądania!

Mam nadzieję, że wszystko stało się jasne, że nie zanudziłam Was i coś pomogłam. Oczywiście możecie pytać, a ja będę odpowiadać na wszystko! Zostawiajcie wątpliwości w komentarzach, na asku bądź w mailu.

Jeszcze na koniec chciałabym zapowiedzieć świeżutką serię na moim blogu pt. "Życie oczami artysty". Co tydzień (w sobotę) będzie pojawiać się post, w którym opiszę i pokażę jak minął mi miniony tydzień. Będzie to odzew na Waszą chęć poznania mojej codzienności. :P Liczę, że Wam się spodoba!

Do zobaczenia!



Komentarze