#14 Książki w moich oczach


















Pewna wspaniała (zwariowana) osóbka, podpowiedziała mi, że skoro mam Muzyka w moich uszach , teraz czas na książki.

Ci, którzy mnie znają wiedzą, że czytam dużo, a przynajmniej staram się. Mam wiele swoich miłości książkowych, albo do konkretnych autorów.

Postaram się przedstawić Wam moje 10 najlepszych, choć od razu zapowiadam, że będzie bardzo ciężko.

NUMER 1

"Moje życie od teraz" - Jessica Verdi

Na prawdę mocna książka, Nastolatka, którą wychowuje para gejów, zaczyna mieć ogromne kłopoty. Chcąc zapomnieć o wszystkim wybiera się z przyjaciółmi do klubu. Niestety alkohol robi swoje i następnego ranka budzi się w łóżku z obcym mężczyzną. Tak zaczyna się cała historia, którą warto przeczytać. Poruszanych jest wiele problemów dzisiejszej młodzieży oraz problemy z HIV.

NUMER 2

"Odnaleziony" - Harlan Coben

Po pierwsze kocham tego autora! <3 Idąc dalej... Jest to trzecia część kryminalnej powieści młodzieżowej. Młody Mickey Bolitar ma niezwykłe przygody. Na jego oczach ginie ojciec, choć chłopak przeczuwa, że on nadal żyję. Czy to możliwe? Jak skończy się ta mrożąca krew w żyłach historia? Miłej lektury :)






NUMER 3

"Papierowe Miasta" - John Green

Zbuntowana nastolatka i poukładany nastolatek. Czy znajdą wspólny język? Szalona noc pełna przygód, planów i przypałów będzie dla  Quentina czymś zupełnie nowym. Kiedy Margo ucieka, on czuję się zobowiązany jej szukać. Czy uda się odnaleźć tajemniczą dziewczynę z sąsiedztwa

Wiem, że film był w kinach. Choć czekałam na premierę, jednak się na niego nie wybrałam. W sumie nie żałuję. Jeśli pojawi się w internecie na pewno obejrzę, ale to i tak nie to samo co książka ;)


NUMER 4

" Eleonora i Park" - Rainbow Rowell

Burza rudych włosów od razu zwraca uwagę Parka, chociaż z początku nie ma pomiędzy nimi sympatii. Jak z nienawiści przejść do miłości, jak pomagać i co robić w trudnych chwilach. Jedna z niewielu książek dla młodzieży bez happy endu :/ Czytajcie! 




NUMER 5

"Szukając Alaski" - John Green

Cóż... Zagubiony chłopak w nowym towarzystwie od razu zauważa pewną niedostępną piękność. Ogólnie rzecz biorąc (Green to zboczony autor, co w tej książce zostaje ukazane kilk razy, to jednak zdecydowanie polecam!) Kiedy miłość zamienia się w tęsknotę, a zabawa w śmierć. Gdy giną Ci, na których nam zależy i pozostaje już tylko poczucie winy...


NUMER 6

"Ostatnia piosenka" - Nicholas Sparks

Następny ukochany pisarz! <3 Przeczytałam prawie wszystkie jego książki i są mega! "Ostatnia piosenka" to opowieść o nastolatce, która sprawia problemy, poznaję swoją miłość i ma ogromny żal do ojca. Nie wie najważniejszego. Choroba ojca. Kończy się tragicznie, ale tak musiało być :(


NUMER 7

"Will Grayson, Will Grayson" - John Green , David Levithan

Pokręcona książka. Jedne z Willów jest gejem, przyjaciel drugiego też jest gejem. Bardzo zawiłe historie i tajemnicze zakamarki z życia bohaterów. Kiedy wszystko zaczyna się wyjaśniać, nadchodzi żal i gniew. Sztuka teatralna, a właściwie musical okazuje się strzałem w dziesiątkę, który połączy wszystkich. Przeczytacie? 


NUMER 8

"Igrzyska Śmierci" - Suzanne Collins

Musiałam to tutaj zamieścić. Horror ludzi z poszczególnych dystryktów. Głodowe Igrzyska, "I niech los Wam sprzyja"... Bolesne przeżycia, a wszytko w obronie rodziny. Czy tak może wyglądać przyszłość Ameryki? Katniss Everdeen jest silną kobietą, lecz każdemu zdarzają się chwilę słabości... Jeśli jeszcze nie czytaliście, to czas najwyższy!




NUMER 9

"Hopeless" - Collen Hoover

Jak mogłam o tym zapomnieć! Powinnam umieścić na podium, ale cóż. Piękna historia. Przykre przeżycia z dzieciństwa, uprowadzenie, cudowna miłość i w końcu prawda wychodzi na jaw. Jak Sky i Dean poradzą sobie z problemami?


NUMBER 10

"Szeptem" - Becca Fitzpatrick

To książka, która aktualnie czytam, więc nie mogę dokładnie ocenić, czy też opisać. Moim zdaniem lekko porypana, ale wciągająca. Jak bardzo Nora boi się Patcha? Do czego doprowadzi ta znajomość? Sama nie wiem i mam nadzieję, że będziecie odkrywać ją razem ze mną!







Oczywiście to nie wszystko. Polecam wszystkie książki Cobena i Sparksa, może jeszcze Greena. Czytajcie, czytajcie!


Jak się podobał post? Mogę zdradzić, że pojawi się jeszcze "TOP 10" filmów.

 Czytajcie, komentujcie i piszcie co mam zmienić.

Miłej lektury! :)

Komentarze